COMUNICAT Cu privire la unele masuri pentru desfasurarea cu caracter continuu a activitatii avocatilor si a serviciilor administrative din cadrul Baroului Bucuresti

Tuesday, 17 March 2020

Consiliul Baroului Bucuresti, intrunit in sedinta la 17.03.2020,

Având in vedere evolutia pandemiei cu COVID19, prevederile Decretului Președintelui României nr. 195 din 16 martie 2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, precum si dispozitiile Deciziei Comisiei Permanente a U.N.B.R. nr. 85/17.03.2020,

A stabilit o serie de masuri in vederea asigurarii serviciilor de asistenta avocatiala si asistenta judiciara, precum si pentru buna desfasurare a activitatii Baroului Bucuresti, cu respectarea regulilor de prevenire a cazurilor de infectare cu COVID19 si pentru asigurarea sanatatii avocatilor, angajatilor si a publicului.

 

In acest sens, Consiliul Baroului Bucuresti a dispus dupa cum urmeaza:

  1. Avocatii isi vor exercita profesia cu respectarea principiilor prevazute in Legea nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat și in Statutul profesiei de avocat, tinand cont de masurile dispuse de autoritatile competente, urmarind in toate situatiile sa asigure realizarea dreptului la aparare si de informare juridica, de asistenta si reprezentare avocatiala, pentru care profesia de avocat este esentiala.
  2. Accesul publicului in sediul si spatiile Baroului Bucuresti in care isi desfasoara activitatea serviciile sau personalul baroului se suspenda pentru o perioada de 30 de zile, incepand cu data prezentului. Persoanele care doresc sa apeleze la serviciile baroului pot utiliza corespondenta electronica sau pot apela telefonic, prin adresele de contact indicate in site-ul baroului.
  3. Accesul avocatilor in sediul si spatiile baroului sa va realiza cu adoptarea urmatoarelor masuri:
    • limitarea interactiunii directe dintre avocati si angajatii baroului prin pastrarea a minimum 2 m distanta intre acestia;
    • limitarea accesului in birouri la cate o persoana;
    • pastrarea distantei de minimum 2 m intre avocatii care stau in zonele de asteptare.

4.   Personalul Baroului Bucuresti isi va desfasura activitatea cu luarea tuturor masurilor necesare, in vederea evitarii autoinfectarii sau contaminarii altor persoane, prin asigurarea de materiale dezinfectante precum si prin intensificarea actiunilor de igienizare a spatiilor prin personalul propriu sau prestatori externi.

5.   Personalul Baroului Bucuresti va presta activitatile conform fisei postului, fie la sediul/spatiile baroului, fie la domiciliu, astfel incat sa se asigure caracterul continuu al serviciilor specifice. Optiunea angajatilor de a isi desfasura activitatea la domiciliu sau la locul de munca se va efectua in scris, in forma electronica si va fi supusa aprobarii decanului.

6.   Se suspenda convocarea avocatilor in cadrul cercetarii disciplinare prealabile, pentru o perioada de 30 de zile, incepand cu data prezentului.

7.   Se suspenda activitatea Comisiei de Disciplina a Baroului Bucuresti si activitatea Curtii de Arbitraj Profesional a Baroului Bucuresti, pentru o perioada de 30 de zile, incepand cu data prezentului.

 

Avocat Ion Dragne

Decanul Baroului Bucuresti