UPDATE:
Începând cu 24.08.2020 avocații definitivi și stagiari înscriși în RAJ vor fi repartizați în cauzele penale (instante) la asistență din oficiu prin sistem electronic, înștiințarea despre desemnare urmând să se realizeze prin SMS.
UPDATE: INFORMAȚII PRIVIND DISTRIBUȚIA AUTOMATĂ A CAUZELOR PRIN INTERMEDIUL PROGRAMULUI INFORMATIC
Avocații înscriși în Registrul de Asistență Judiciară sunt informați că la data de 01.08.2020 va avea loc lansarea parțială a programului informatic privind distribuția automată a cauzelor penale de la judecatorii avocatilor stagiari.
La data de 01.09.2020 va avea loc lansarea generală a programului informatic, toate cauzele fiind distribuite prin intermediul acestuia.
Prin implementarea programului informatic se facilitează repartizarea cauzelor cu respectarea principiilor fundamentale ale repartizării, asigurând șanse egale avocaților de a realiza aceleași venituri, eficiență și transparență în cadrul procedurii de distribuire a cauzelor.
De la momentul implementării programului se va permite doar modificarea online a fișei SAJ de către fiecare avocat și doar din contul avocatului aflat pe site-ul Baroului București*.
Opțiunile privind activitatea din cadrul Serviciului de Asistență Judiciară se vor realiza personal de către avocat sau cu sprijinul funcționarilor din cadrul Serviciului de Asistență Judiciară, exclusiv din contul* personal al fiecărui avocat de pe site-ul Baroului București.
În contul avocatului se va afișa zilnic ordonarea avocaților, fiind vizibilă pentru toți avocații SAJ pentru ca aceștia să cunoască poziția în ordonare, fără a fi menționate și sumele.
Cu privire la regulile de funcționare ale programului informatic aprobate de Consiliul Baroului București, avocații sunt informați cu privire la umătoarele:
Avocații nou înscriși în registrul de asistență judiciară vor avea media celorlalți avocați în precedentele 6 luni, pentru asigurarea unor șanse egale;
Ordonarea nu ia în considerare delegațiile anulate.
*Avocații care nu utilizează calculatorul vor beneficia de asistența tehnică a personalului baroului pentru a efectua orice operațiune în legătură cu activitatea de modificare a fișei SAJ.
În cazul unui refuz sau lipsei unui răspuns programul va propune cauza unui alt avocat. Un avocat va primi maxim două propuneri într-o zi la distanță de cel puțin o oră, urmând a fi reîncercat în următoarea zi calendaristică.
Avocatul poate refuza cauza răspunzând cu orice alt mesaj decât ”DA”. Refuzul nu poate fi urmat de răzgândire. Se consideră refuz și lipsa unui răspuns în termenul indicat în SMS-ul inițial al SAJ.
Termenul de acceptare este de 10 minute pentru cauzele urgente și 1 oră pentru restul cauzelor.
În cazul primirii răspunsului în termen programul eliberează delegația și comunică avocatului prin SMS codul și numărul acesteia.
Modificările fișei SAJ se acceptă până în maxim ziua a 15 – a lunii pentru luna următoare sau până la o zi ulterioară din lună în cazul urmăririi penale începând cu data de 1 septembrie. Pentru lansarea parțială se vor folosi opțiunile deja înregistrate la Serviciul de Asistență Judiciară.
Decanul Baroului București
Avocat Ion Dragne
*user-ul și parola necesare accesării contului personal se pot obține de la camera 501, et. 5, sediul Baroului București sau prin corespodență electronică la adresa de e-mail: carduri@baroul-bucuresti.ro. (relatii suplimentare privind contul avocatului : 021.314.89.21)
Alte informatii :0765.511.895